vorige pagina
english zoeken route & contact
volgende pagina

contactcenter vodafone ziggo

Met de fusie tussen Vodafone en Ziggo is het concern bezig met de re-branding en optimalisatie van hun organisatie. In dat kader wordt een aantal kantoren en contactcenters vernieuwd of opgezet. Een daarvan is het nieuwe contactcenter in Nijmegen, gevestigd in het  bedrijfsverzamelgebouw 52degrees. Op twee en een halve verdieping en circa 2980 m² (nvo) zijn  ruim 260 werkplekken gerealiseerd naar ontwerp van cepezedinterieur.
Het ontwerp is deels gevormd door een reeds bestaand Look & Feel-concept dat Vodafone Ziggo hanteert voor haar nieuwe vestigingen. Deze bestaat uit een mix aan warme natuurlijke kleuren, materialen en texturen met een eclectische ondertoon. Voor het contactcenter Nijmegen zette cepezedinterieur in op het toevoegen van een neutrale en terughoudende laag voor de werkplekken die ruimtelijk en in beleving een harmonieus contrast vormt met het basis Look & Feel-concept. Zo ontstaan twee werelden: een social hub voor ontmoeting en overleg en een ring daar omheen voor geconcentreerd werken. Thema’s als comfort,  transparantie, overzicht, verbinding , een gezonde werkomgeving en duurzaamheid waren leidend in het ontwerp.
52degrees kenmerkt zich door zijn schuine gevels met een dynamisch blokkenpatroon van gesloten en open delen, wat ook binnen het gebouw sterk afleesbaar is. De langgerekte, rechthoekige verdiepingen hebben in het midden een zone met twee kernen met stijgpunten. Vanuit de grote kern met liften is de verdiepingsentree in deze middenzone. In het Vodafone Ziggo contact center is deze strook ingericht als de social hub met een herkenbaar, huiselijk karakter in de eerder genoemde warme, natuurlijke tinten en materialen. Hier bevinden zich de pantry, informele zitplekken en ontmoetingsruimten evenals de afgesloten vergader- en trainingsruimten.
Om de social hub is een functionele schil van licht houten panelen met daarin geïntegreerd de garderobe, pantry, kastruimten en zitnissen. Tegelijkertijd fungeert de doorlopende schil als roomdivider en filter tussen de reuring van de ontmoetingszone en de rust van de werkplekken daarbuiten. De schil is twee meter veertig hoog, ruim losgekoppeld van het plafond, en vormt zo een aangename horizonlijn over de gehele verdieping. Afwisselend zijn visuals als Vodafone Ziggo-identiteitsdragers geplaatst.
De werkplekken zijn om de middenzone langs de gevels gesitueerd. Hier heerst rust en overzicht, zijn de zichtlijnen lang en is een ingetogen materialenpalet toegepast van zachte grijzen. De dynamiek van de gevel is als schaduwwerking in twee tinten teruggebracht in de vloerbedekking.
In het project is hoog ingezet op circulariteit met duurzame materialen en zo veel mogelijk hergebruik van producten. Het meubilair van de vergader- en werkplekken bestaat grotendeels uit een combinatie van hergebruikt en refurbished second life kantoormeubilair.

nijmegen

opdrachtgever
vodafone ziggo

vorige pagina
volgende pagina